Posts by Oursinus#II

    I propose this :

    1. knight C5 => B7

    ephemera takes him : A7 => B7

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    2 Rook: B1 => B7 and takes ephemera

    Azrheus don't move: no danger...

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    3 Bishops E2 => H5 KING in CHECK

    and Mat by bishop and rook No other place to escape


    Oursinus

    #S 13



    in the dungeon the night was peacefull, some light poorly lighted tried to make darkness fly awway. In the large thone room Azrheus was nearly asleep : he had drunk so much that it was difficult to keep eyes wide open!

    Ephemera however was on stand by, attentive to whatever sound or move. She felt that something or somebody even creeping horrors was by there! but the lights were so weak that she couldn't notice anything. Suddenly a knight in a golden armor appeared in front of her with threatening gestures. Instinctively she killed him with his magic blade !

    As he was dying, hids blood flowing on the flatstones , she realized she had been trapped. She was in the middle of the passage , in the full light ... At the same time she caught a rapid move on the left and a massive ennemy as tall as a tower , strong as a rock , hit her savagely and she did instantly...

    meanwhile AZrheus was quite asleep and was only dreaming . Suddenly he felt a thread on he left : the terrible bishop was pointing his weapon towards him! He had to move! but whe he merge of the throne room he saw on the right the terrible root soldier waiting for him. Dammned No way to escape ! He was MAT



    sorry for my very bad english...

    l'erreur que l'on commet (parce que je l'ai commise) est d'envoyer les seigneurs dont on dispose sur le moment alors que les autres sont en mission. Du coup ils sont mal équipés et je croyais justement qu'on pouvait leur adjoindre les anti-gobelins ...

    Merci Ikas pour ton éclairage qui arrive un peu tard pour moi puisque sur le S13 avec l'ascension finale, il n'y a plus de camp d'entrainement !

    hello I think that the key of this enigma is in the words written on the wall. So I noticed 5 words according to the description of 5 items and the order to list the items will be according to the order they are writen...





    “Welcome, champion; we hear your cries and give you the chance to have your deepest desires. Great power alone will not prove you worthy, but wisdom and fortune will conclude your journey. Place these five objects in the correct order of right, and your wish will be granted by the highest of light. Should you accept this task, know that it comes with a price, speak of this to anyone, and a curse upon you will suffice.”




    5, Handweapon of the Champion

    7  Cap of Chance

    2 Torchlight of Power

    10 Crown of Wisdom

    8 Shoes of Fortune


    So I think the correct order will be : 5,7,2,10, 8,


    (even if there are some differences with the description found in the game itself !)


    in-game name: Oursinus #II

    Alvorsted (S13)

    Images

    • pasted-from-clipboard.png

    Bonjour,

    Merci pour ces précisions concernant les modifications due à la mise à jour.

    Cependant je note une différence notable avec la version anglaise, à propos du principe du re-roll qui m'a joué un mauvais tour !

    Il est mentionné que ce principe s'applique au serveur Carby 15 UNIQUEMENT"It will now be possible to re-roll your reward after clearing a dungeon level" et la traduction google donnait :


    Code
    "Il sera désormais possible de relancer votre récompense après avoir terminé un niveau de donjon"

    J'ai mal interprété le verbe "relancer" J'ai cliqué sur le bouton et chaque fois (au minimum à 4 reprises, sans doute plus, et chaque fois les autres récompenses clignotaient sans que ma récompense ne change , la coche verte restant bloquée sur le même item, même si je cliquais sur un autre qui s'était mis en surbrillance ! J'ai cru qu'il y avait un mauvais fonctionnement du bouton et j'ai réitéré au moins 4 fois sans réaliser que je débitais mon compte d'autant de saphirs .... Comme sur le donjon on ne voit pas le total des saphirs (je pense que cette info devrait êtreprésente !) je ne me suis rendu compte de rien et après plusieurs essais infructueux j'ai arrêté d'appuyer sur le bouton avec la récompense que j'avais gagnée au début et sur laquelle la coche verte était restée. Bref je n'ai pas compris alors le rôle de ce bouton et j'ai pensé à un bug ! Ce n'est qu'en sortant du donjon quand j'ai vu mon compte saphirs délesté d'une belle quantité que j'ai réalisé ce qui s'était passé mais sans comprendre le rôle du bouton ...

    Effectivement ta traduction de re-roll par modifier est plus explicite mais je la vois trop tard ! et Samisu m'a donné une explication complémentaire :

    Reroll means if you don't like the reward you are getting, out of the 5 available rewards shown on your screen, you can tap the reroll button.** The game will select a random reward out of the 5 available rewards. You will still get only one of the rewards - until you spend another amulet charge.

    **Sauf qu'à aucun moment la coche verte ne s'est déplacée sur une autre récompense, ce qui me fait penser à un bug, qui m'a coûté pas mal de saphirs stupidement et je ne sais pas combien .



    A ce sujet j'en profite pour signaler un autre bug d'affichage sur la version PC du jeu : au donjon la partie supérieure de l'écran n'affiche pas une image stable. Il faut faire glisser la partie que l'on veut voir vers le bas pour que cela se stabilise. Et si avant un combat on veut voir le contenu du livre cette partie saute sans cesse ce qui la rend illisible


    Ma capture d'écran est ici bien claire sauf que cette image du contenu du livre (une fenêtre qui s'ouvre) disparait à chaque instant , remplacée par celle-ci :

    (seul le pointeur de ma souris n'est pas visible alors qu'il reste stable sur mon écran. Et ces deux images alternent sur un rythme très rapide (environ 1/4 de seconde) ce qui rend impossible la lecture du contenu du livre.

    Ce bug n'est pas présent sur l'écran de mon smartphone.


    Si je pouvais avoir des réponses pour mes deux soucis...

    merci d'avance.

    I know your travel will perhaps be dangerous, perhaps with fun and surely sometimes you will have to be discreet and would go unnoticed, that is why I offer you, my dear friends, an invisibility cloak.

    It could be convenient to protect you from danger (men or beast, whatever dangerous you can meet during your journey) usefull too in order to approach somewhere or somebody without been noticed and listen easily all that is said and can be interesting to be written and reported later, but also that will protect you from severe weather (rain, cold, snow, wind, tempest or even or desert climate with lack of shade or water, great heat, simoun...).

    The last but not the least it is very light and can be folded like an handkerchief, to be hidden in your pocket. Don't miss it !

    [an invisibility cloak]

    [Oursinus]

    [S13 Alvorsted]



    "A great gift for keeping us both safe if danger should arrive on our journey... Thank you."

    - Azrheus

    "Let's hope his flute playing is as good as his stories..."

    "You never know what might lie ahead. Thank you."

    - Ephemera


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