Posts by Flavia

    Witajcie,

    Tym razem chcielibyśmy poznać Wasze zdanie co do naszych konkursów. Ankieta jest anonimowa.


    W postach poniżej możecie napisać swoja uwagi co do dotychczas organizowanych konkursów, ale i też jakie byście chcieli. Czy maja to być konkursy sprawdzające wiedzę z rankingiem; zagadki/łamigłówki; opisowe; jakieś proste, w których za wygraną odpowiada trafność wyboru? Możecie też zaproponować inne formy konkursów.


    Ankieta zakończy się 6 grudnia, o godzinie 22:00

    Wkrótce rozpocznie się etap końcowej rozgrywki na pierwszym serwerze z językiem polskim. Z tej okazji mam do Was pytanie, czy macie jakieś doświadczenie z końcowego etapu serwera? Dograliście do końca, czy może zrezygnowaliście wcześniej, bo końcowy etap okazał się niezbyt dla Was interesujący? Może widzielibyście inne zakończenie? Jeśli tak, to jak by miało wyglądać?


    Jeśli o mnie chodzi to na s2 nie dograłam do końca. S3 niby grałam do końca, ale tak bez przekonania. Od Wiecznego Kowadła byliśmy, daleko wiec skopiliśmy się na zbieraniu kul. Na Tragonos przenieśliśmy się na 2 dni przed końcowym etapem. To był nasz błąd. Nie zdążyliśmy się przygotować i w końcowym etapie staliśmy się mięskiem dla silnych i rozbudowanych sąsiadów. Kolejni gracze opuszczali grę. Walka w 3 osoby z 2 licznymi i bardzo silnymi przymierzami, to już nie była gra - to była męczarnia, toteż z radością powitałam koniec serwera.


    A jakie Wy macie wspomnienia? Czego oczekujecie podczas tego etapu? Macie dobrą lokalizacje? Wszyscy przygotowani do walki?

    Drodzy Gracze,

    Gra końcowa na wszystkich serwerach otrzyma następującą aktualizację::


    • Wieczne Kowadła będą otwarte przez 12h (6h poprzednio). Ich produkcja będzie następująca:
    GODZINY 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
    PRODUKCJA/h 3 7 12 18 25 33 42 52 62 72 82 92


    • Rozmiar slotów poległych wodzów zostanie zmniejszony z 10x do 5x ich normalnego rozmiaru
    • Aby zrekompensować zmniejszony rozmiar slotu Wodza, siła Demonów w Kowadłach zostanie zmniejszona na Wyspach III (4m -> 3m) i IV (6m -> 4m)
    • Prędkość poległych wodzów zostanie zwiększona z 3x do 5x ich normalnej prędkości
    • Wartości PD Poległych zostaną podwojone:
      • Poległe jednostki piechoty: 0,1 -> 0,2
      • Poległe jednostki kawalerii: 0,2 -> 0,4
      • Poległe jednostki strzeleckie: 0,5 -> 1
    • Premia do szybkości i pojemności slotów będzie teraz wyświetlana na karcie wodzów
    • Maksymalne opóźnienie misji zostanie zwiększone do 24 godzin dla wszystkich misji w całej grze
    • Podczas atakowania Wiecznego Kowadła zostaną wprowadzone nowe zabezpieczenia w konfiguracji misji, aby zapewnić, że misja nie dotrze do już zamkniętego kowadła
    • Przymierze kontrolujące Wieczne Kowadło będzie teraz miało możliwość aktywowania premii do obrony w wysokości 30% w obronie tego Kowadła poprzez przekazywanie zasobów::
      • Wyspa IV: 30 mln (10 mln na zasób)
      • Wyspa III: 18 mln (6 mln na zasób)
      • Wyspa II: 9 mln (3 mln na zasób)
      • Wyspa I: 6 mln (2 mln na zasób)
    • Tej premii nie można przejąć, a wszystkie już przekazane zasoby lub uzyskana premia zostaną utracone, gdy Kowadło zostanie zamknięte lub inne Przymierze przejmie kontrolę.


    Dodatkowe zmiany

    • Dodano powiadomienie w grze, aby pomóc połączyć Twoje konto na telefonie komórkowym
    • Bonus Gry końcowej można sprawdzić pod kątem szybkości i pojemności slotów na Poległych Wodzach
    • Szafiry w głównym GUI są ukryte, jeśli sklep płatniczy nie został jeszcze odblokowany
    • Ulepszono lobby w wersji mobilnej i stacjonarnej
    • Dodano przycisk lokalizatora do przeglądu wieży i punktów zaopatrzenia
    • Ulepszone znaczniki mapy dla markerów „buduj wieże”


    Naprawy błędów

    • Miasto: Powiadomienie "dostępny nowy budynek" nie znikało
    • Mapa: Markery Podbić i Splądrować nie znikały po podbiciu przez Twoje Przymierze Wieży/Wrót Wzniesienia.
    • Okno ataku: czas trwania misji podboju zawsze pokazywał 1 godzinę, jeśli próbowałeś dołączyć do misji, klikając linię ruchu armii
    • Mapa: Przycisk „Dołącz do misji” pojawił się z opóźnieniem w oknie informacyjnym Wodza


    Co myślicie o zmianach gry końcowej? Dajcie nam znać w poniższych komentarzach!

    Drodzy Gracze


    w dniu 17.11.2020 roku miała miejsce mała aktualizacja.

    Poprawki:

    • Wersja Mobilna/Klient: naprawiono błąd, który pokazywał siłę bojową zajętego punktu dostaw na serwerze s4 / s5, gdy gracz przenosił się z jednego serwera na drugi
    • Lobby królestwa: Naprawiono błędy wizualne/układu w wiosce.
    • Ekran obserwacji: Naprawiono błąd, w wyniku którego czasami miejsce Twojego Przymierza było wyświetlane poza mapą w trybie obserwacji
    • Wersja Mobilna: Naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było anulować statusu „na straży” w oknie ataku/obrony
    • Wioska: Naprawiono błąd, który powodował, że dwukrotne obejrzenie filmu o przyspieszeniu budowy tego samego budynku nie dawało redukcji po raz drugi
    • Mapa: Licznik czasu odwrotu na zdobywanych wieżach nie będzie się już blokować
    • Mapa: Portale i wieże nie pozostaną już w trybie Podboju/Najazdu, jeśli atakujący zostanie wyrzucony ze swojego Przymierza




    O6B9Jwu.png?1

    Witajcie.


    Upłynęło już nieco czasu. Niektórzy osiągnęli całkiem przyzwoite poziomy gracza. Miały miejsce bitwy. Przyszła ocena na Wodzów. Zapewne macie wśród nich swoich ulubieńców. Podzielcie się proszę informacjami, którego wodza lubicie najbardziej. Czym dysponuje, że zyskał sobie Waszą sympatię?

    Po spotkaniu z graczami, twórcy gry podjęli decyzje o zmianach w systemie walki i pokoju. Na szybko przetłumaczyłam tekst. Mam nadzieje, że będzie to pomocne.



    Zmiany w ograniczeniach:

    • Licznik czasu po ogłoszeniu deklaracji wojny, został skrócony z 12 do 8 godzin.
    • Przymierze wypowiadające wojnę nie musi już wybierać celu. Oba Przymierza mogą wygrać, kradnąc Kule lub Wieże, niezależnie od tego, który cel będzie osiągnięty jako pierwszy.
    • Gdy tylko jedno przymierze nie ma wystarczającej liczby wież / kul, aby drugie przymierze mogło osiągnąć swój cel wojenny, przymierze z niewystarczającą liczbą wież / kul automatycznie przegrywa.
    • Usunięto zasadę, że przymierze nie może się wycofać podczas wojny. Odwrót jest możliwy podczas wojny, ale po wycofaniu się wycofane przymierze przegrywa automatycznie.
    • Opcja „Zemsta” dla przymierza, które przegrało wojnę, została usunięta. Teraz okres rozejmu po wojnie i tak będzie trwał 5 dni.
    • Usunięto zasadę, zgodnie z którą wojny można wypowiadać tylko tym przymierzom, które mają nie mniej niż 50% Potencjału Wojennego ogłaszanego Przymierza. Nie ma już wstępnych wymagań dotyczących deklaracji wojennych



    System trybutu:

    • Po zakończeniu wojny rozpoczyna się 5-dniowy okres rozejmu (zmieniony z 7 na 5).
    • W tym okresie rozejmu zwycięzca otrzymuje daninę od przegranego. 20% produkcji wszystkich pkt. zasobów przegranego przymierza zostanie przeniesionych do Skrzyni Daniny. Skrzynia Daniny działa jak zaopatrzenie. Gdy tylko jeden cykl zasobów zostanie zakończony, Danina zostanie wypłacona zwycięskiemu Przymierzu i rozpocznie się nowy cykl.
    • Każde przymierze może stracić maksymalnie 20% daniny dla innych przymierzy. To, w jaki sposób te 20% zostanie rozdzielone między te inne przymierza, zależy od tego, ile własnych żołnierzy zostało pokonanych przez które z innych przymierzy.


      • Podczas każdej wojny wartość XP żołnierzy utraconych w każdym z przymierzy jest zapisywana.
      • Wszystkie przymierza, które otrzymują Danię od przegranego przymierza, otrzymują udział w wysokości 20% w oparciu o wagę strat w PD.
      • Płatność Daniny pozostaje aktywna przez ten sam czas, co Okres Rozejmu między dwoma przymierzami.


    Przymierze A przegrało wojnę z Przymierzem B i Przymierzem C i musi zapłacić hołd obu.

    Podczas wojny:

    - Przymierze B zabiło wojska z Przymierza A warte 200K PD.

    - Przymierze C zabiło wojska z Przymierza A warte 400K PD (dwa razy więcej).

    --> W rezultacie Przymierze C również otrzymuje dwa razy więcej Daniny. (Więc 33% trafia do Przymierza B, a 66% do Przymierza C)

    -->Z perspektywy Przymierza A. Przymierze płaci łącznie 20% własnej produkcji zaopatrzenia, z czego 1/3 trafia do Przymierza B, a 2/3 do Przymierza C)



    Jak działa Skrzynia Daniny??

    • Za każdą wygraną wojnę Przymierze otrzymuje Skrzynię Daniny na czas Okresu Rozejmu.
    • Działa jak punkt zaopatrzenia, który zawiera wszystkie typy żołnierzy i typy zasobów w jednym.
    • Zwój Nagła Pomoc można wykorzystać do skrzyni daniny, tak jak w przypadku pól zaopatrzenia.
    • Po zakończeniu Daniny wszystkie pozostałe wojska i zasoby zostaną dostarczone graczom.




    Energia Dusz przymierza (tytuł roboczy):

    • Za każdym razem, gdy jeden członek Królestwa zyskuje Energię Duszy, do Królestwa trafia równa ilość Energii Duszy jako zasób.
    • Tę „Energię Duszy Przymierza” może wydać dowolny Przywódca Przymierza na dwie różne akcje:
      • Dodatkowe wojny: Każde przymierze ma jeden „Slot wojenny” do wypowiedzenia wojny. Za dodatkowe Wojny, które przymierze chce ogłosić w tym samym czasie, musi zapłacić „Energię Duszy Przymierza”. Ilość energii dusz, którą musi zapłacić, zależy od wyspy i liczby wojen, które zostały już ogłoszone przez to przymierze i nadal trwają. Im wyższa wyspa i im więcej wojen już toczy się, tym droższe będą koszty nowej wojny.
      • Ulepszenia wpływu Wieży: Przymierze może raz ulepszyć Wieżę, aby mieć dodatkowe pole wpływu we wszystkich kierunkach (rekompensuje to fakt, że portale będą musiały być połączone z Arką według terytorium Przymierza).
        • To nie jest klasyczna rozbudowa, ale dodatkowy status, który można by nazwać „Kluczową wieżą”.
        • Koszty „Energii Duszy Przymierza” w tym przypadku są wykładniczo oparte na liczbie Kluczowych Wież, które Przymierze już posiada. Kluczowe Wieże, które zostały zdobyte przez wroga, tracą status Kluczowych Wież
        • Na wyższych wyspach koszty zaczynają się od wyższej ceny.



    Prosimy, dajcie nam znać, co myślisz o tych zmianach!

    tekst źródłowy w jęz. angielskim: War & Peace Concept Adjustments after Dev-Talk

    Drodzy Gracze,


    w dniu dzisiejszym miała miejsce aktualizacja. Poniżej znajduje się opis zmian:


    Ulepszenia:

    • Podczas ustawiania wież, podglad wieży bedzie pokazywał jej wpływ w postaci gradientu
    • Dodano przycisk do włączania / wyłączania wszystkich mobilnych powiadomień w ustawieniach
    • Dodano powiadomienie dla użytkowników mobilnych, jeśli gracz zostanie oznacozny markerem na mapie
    • Ulepszone liczniki czasu i podpowiedzi w sklepie

    KIlka poprawek błędów

    Witajcie


    W tym tygodniu porozmawiamy o tłumaczeniu gry. Jak Wam się oo podoba? Czy styl opisów jest wg Was odpowiedni? Czy znaleźliście jakieś błędy w tłumaczeniu? (jeśli tak, to proszę od razu screena dołączyć, albo opisać w taki sposób, by szybko udało się zlokalizować).

    Balans (dotyczy TYLKO s5):


    Zostaje zredukowana ilość surowców potrzeba do budowy budynków, co pozwoli na szybszy zwrot inwestycji.

    Wykładniczy wzrost kosztów został zmieniony z + 60% kosztów do + 56% poprzednich kosztów.


    Poziom Kopalnia żelaza
    Pole uprawne Skład drewna
    1 u6GTcu8.png?1100
    2vLuG57.png?125
    c5355BP.png?150
    u6GTcu8.png?175
    2vLuG57.png?175
    c5355BP.png?125
    u6GTcu8.png?125
    2vLuG57.png?1100
    c5355BP.png?150
    2 u6GTcu8.png?1160 --> 155
    2vLuG57.png?140
    c5355BP.png?180
    u6GTcu8.png?1120 --> 115
    2vLuG57.png?1120 --> 115
    c5355BP.png?140
    u6GTcu8.png?140
    2vLuG57.png?1160 --> 155
    c5355BP.png?180
    3 u6GTcu8.png?1255 --> 145
    2vLuG57.png?165 --> 60
    c5355BP.png?1130 --> 120
    u6GTcu8.png?1190 --> 185
    2vLuG57.png?1190 --> 185
    c5355BP.png?165 --> 60
    u6GTcu8.png?165 --> 60
    2vLuG57.png?1255 --> 245
    c5355BP.png?1130 --> 120
    4 u6GTcu8.png?1410 --> 380
    2vLuG57.png?1100 --> 95
    c5355BP.png?1205 --> 190
    u6GTcu8.png?1305 --> 285
    2vLuG57.png?1305 --> 285
    c5355BP.png?1100 --> 95
    u6GTcu8.png?1100 --> 95
    2vLuG57.png?1410 --> 380
    c5355BP.png?1205 --> 190
    5 u6GTcu8.png?1655 --> 590
    2vLuG57.png?1165 --> 150
    c5355BP.png?1330 --> 195
    u6GTcu8.png?1490 --> 445
    2vLuG57.png?1490 --> 445
    c5355BP.png?1165 --> 150
    u6GTcu8.png?1165 --> 150
    2vLuG57.png?1655 --> 590
    c5355BP.png?1330 --> 295
    6 u6GTcu8.png?11.050 --> 925
    2vLuG57.png?1260 --> 230
    c5355BP.png?1525 --> 460
    u6GTcu8.png?1785 --> 965
    2vLuG57.png?1785 --> 965
    c5355BP.png?1260 --> 230
    u6GTcu8.png?1260 --> 230
    2vLuG57.png?11.050 --> 925
    c5355BP.png?1525 --> 460
    7 u6GTcu8.png?11.680 --> 1.440
    2vLuG57.png?1420 --> 360
    c5355BP.png?1840 --> 720
    u6GTcu8.png?11.260 --> 1.080
    2vLuG57.png?11.260 --> 1.080
    c5355BP.png?1420 --> 360
    u6GTcu8.png?1420 --> 360
    2vLuG57.png?11.680 --> 1.440
    c5355BP.png?1840 --> 720
    8 u6GTcu8.png?12.685 --> 2.250
    2vLuG57.png?1670 --> 560
    c5355BP.png?11.340 --> 1.125
    u6GTcu8.png?12.015 --> 1.080
    2vLuG57.png?12.015 --> 1.080
    c5355BP.png?1670 --> 360
    u6GTcu8.png?1670 --> 560
    2vLuG57.png?12.685 --> 2.250
    c5355BP.png?11.340 --> 1.125
    9 u6GTcu8.png?14.295 --> 3.505
    2vLuG57.png?11.075 --> 875
    c5355BP.png?12.145 --> 1.750
    u6GTcu8.png?13.220 --> 2.630
    2vLuG57.png?13.220 --> 2.630
    c5355BP.png?11.075 --> 875
    u6GTcu8.png?11.075 --> 875
    2vLuG57.png?14.295 --> 3.505
    c5355BP.png?12.145 --> 1.755
    10 u6GTcu8.png?16.870 --> 5.470
    2vLuG57.png?11.720 --> 1.370
    c5355BP.png?13.435 --> 2.735
    u6GTcu8.png?15.155 --> 4.105
    2vLuG57.png?15.155 --> 4.105
    c5355BP.png?11.720 --> 1.370
    u6GTcu8.png?11.720 --> 1.370
    2vLuG57.png?16.870 --> 5.470
    c5355BP.png?13.435 --> 2.735
    11 u6GTcu8.png?110.995 --> 8.535
    2vLuG57.png?12.750 --> 2.135
    c5355BP.png?15.500 --> 4.270
    u6GTcu8.png?18.245 --> 6.400
    2vLuG57.png?18.245 --> 6.400
    c5355BP.png?12.750 --> 2.135
    u6GTcu8.png?12.750 --> 2.135
    2vLuG57.png?110.995 --> 8.535
    c5355BP.png?15.500 --> 4.270
    12 u6GTcu8.png?117.590 --> 13.315
    2vLuG57.png?14.400 --> 3.330
    c5355BP.png?18.795 --> 6.660
    u6GTcu8.png?113.195 --> 9.985
    2vLuG57.png?113.195 --> 9.985
    c5355BP.png?14.40 --> 3.330
    u6GTcu8.png?14.400 --> 3.330
    2vLuG57.png?117.590 --> 13.315
    c5355BP.png?18.795 --> 6.660
    13 u6GTcu8.png?128.145 --> 20.775
    2vLuG57.png?17.035 --> 5.195
    c5355BP.png?114.075 --> 10.385
    u6GTcu8.png?121.100 --> 15.580
    2vLuG57.png?121.100 --> 15.580
    c5355BP.png?17.035 --> 5.195
    u6GTcu8.png?17.035 --> 5.159
    2vLuG57.png?128.145 --> 20.775
    c5355BP.png?114.075 --> 10.385
    14 u6GTcu8.png?145.035 --> 32.405
    2vLuG57.png?111.260 --> 8.100
    c5355BP.png?122.520 --> 16.205
    u6GTcu8.png?133.775 --> 24.305
    2vLuG57.png?133.775 --> 24.305
    c5355BP.png?111.260 --> 8.300
    u6GTcu8.png?111.260 --> 8.100
    2vLuG57.png?145.035 --> 32.405
    c5355BP.png?122.520 --> 16.205
    15 u6GTcu8.png?172.060 --> 50.555
    2vLuG57.png?118.015 --> 12.640
    c5355BP.png?136.030 --> 25.275
    u6GTcu8.png?154.045 --> 37.915
    2vLuG57.png?154.045 --> 37.915
    c5355BP.png?118.015 --> 12.640
    u6GTcu8.png?118.015 --> 12.640
    2vLuG57.png?172.060 --> 50.555
    c5355BP.png?136.030 --> 25.275
    16 u6GTcu8.png?1115.219 --> 78.860
    2vLuG57.png?128.825 --> 19.715
    c5355BP.png?157.645 --> 39.430
    u6GTcu8.png?186.470 --> 59.145
    2vLuG57.png?186.470 --> 59.145
    c5355BP.png?128.825 --> 19.715
    u6GTcu8.png?128.825 --> 19.715
    2vLuG57.png?1115.290 --> 78.860
    c5355BP.png?157.645 --> 39.430
    17 u6GTcu8.png?1184.465 --> 123.025
    2vLuG57.png?146.115 --> 30.755
    c5355BP.png?192.235 --> 61.515
    u6GTcu8.png?1138.350 --> 92.270
    2vLuG57.png?1138.350 --> 92.270
    c5355BP.png?146.115 --> 30.755
    u6GTcu8.png?146.115 --> 30.755
    2vLuG57.png?1184.465 --> 123.025
    c5355BP.png?192.235 --> 61.515
    18 u6GTcu8.png?1295.150 --> 191.920
    2vLuG57.png?173.785 --> 47.980
    c5355BP.png?1147.575 --> 95.960
    u6GTcu8.png?1221.360 --> 143.940
    2vLuG57.png?1221.360 --> 143.940
    c5355BP.png?173.785 --> 47.980
    u6GTcu8.png?173.785 --> 47.980
    2vLuG57.png?1295.150 --> 191.920
    c5355BP.png?1147.575 --> 95.960
    19 u6GTcu8.png?1472.235 --> 299.395
    2vLuG57.png?1118.060 --> 74.850
    c5355BP.png?1236.120 --> 149.695
    u6GTcu8.png?1354.175 --> 224.545
    2vLuG57.png?1354.175 --> 224.545
    c5355BP.png?1118.060 --> 74.850
    u6GTcu8.png?1118.060 --> 74.850
    2vLuG57.png?1472.235 --> 299.395
    c5355BP.png?1236.120 --> 149.695
    20 u6GTcu8.png?1755.580 --> 467.055
    2vLuG57.png?1188.895 --> 116.765
    c5355BP.png?1377.790 --> 233.525
    u6GTcu8.png?1566.685 --> 350.290
    2vLuG57.png?1566.685 --> 350.290
    c5355BP.png?1188.895 --> 116.765
    u6GTcu8.png?1188.895 --> 116.765
    2vLuG57.png?1755.580 --> 467.055
    c5355BP.png?1377.790 --> 233.525
    21 u6GTcu8.png?11.208.925 --> 728.605
    2vLuG57.png?1302.230 --> 182.150
    c5355BP.png?1604.465 --> 364.300
    u6GTcu8.png?1906.695 --> 546.455
    2vLuG57.png?1906.695 --> 546.455
    c5355BP.png?1302.230 --> 182.150
    u6GTcu8.png?1302.230 --> 182.150
    2vLuG57.png?11.208.925 --> 728.605
    c5355BP.png?1604.465 --> 364.300
    22 u6GTcu8.png?11.934.925 --> 1.136.625
    2vLuG57.png?1483.570 --> 284.155
    c5355BP.png?1967.140 --> 568.310
    u6GTcu8.png?11.450.710 --> 852.465
    2vLuG57.png?11.450.710 --> 852.465
    c5355BP.png?1483.570 --> 284.155
    u6GTcu8.png?1483.570 --> 284.155
    2vLuG57.png?11.934.280 --> 1.136.625
    c5355BP.png?1967.140 --> 568.310
    23 u6GTcu8.png?13.094.850 --> 1.773.130
    2vLuG57.png?1773.715 --> 443.285
    c5355BP.png?11.547.425 --> 886.565
    u6GTcu8.png?12.321.140 --> 1.329.850
    2vLuG57.png?12.321.140 --> 1.329.850
    c5355BP.png?1773.715 --> 443.285
    u6GTcu8.png?1773.715 --> 443.285
    2vLuG57.png?13.094.850 --> 1.773.130
    c5355BP.png?11.547.425 --> 886.565
    24 u6GTcu8.png?14.951.760 --> 2.766.085
    2vLuG57.png?11.237.940 --> 691.520
    c5355BP.png?12.475.880 --> 1.383.045
    u6GTcu8.png?13.713.820 --> 2.047.565
    2vLuG57.png?13.713.820 --> 2.047.565
    c5355BP.png?11.237.940 --> 691.520
    u6GTcu8.png?11.237.940 --> 691.520
    2vLuG57.png?14.951.760 --> 2.766.085
    c5355BP.png?12.475.880 --> 1.383.045
    25 u6GTcu8.png?17.922.815 -> 4.315.095
    2vLuG57.png?11.980.705 -> 1.078.775
    c5355BP.png?13.961.410 -> 2.157.545
    u6GTcu8.png?15.942.110 --> 3.236.320
    2vLuG57.png?15.942.110 --> 3.236.320
    c5355BP.png?11.980.705 --> 1.078.755
    u6GTcu8.png?11.980.705 --> 1.078.755
    2vLuG57.png?17.922.815 --> 4.315.095
    c5355BP.png?13.961.410 --> 2.157.545


    Jeśli macie jakieś uwagi, pytania dotyczące zmian, śmiało możecie je przedstawić w tym wątku.

    Poniżej znajduje się opis zmian dla serwera S5,
    który wystartuje 2 listopada 2020


    poniższe zmiany zostaną zaimplementowane
    na serwerze s4 w dniu 30 października


    Usprawnienia

    • Dodano języki: francuski i turecki
    • Poprawiono samouczek oraz lobby Przymierza
    • Pasek boczny Wodzów można teraz zmienić za pomocą przeciągania i upuszczania
    • Do paska bocznego dodano podpowiedzi dla wojsk i Wodzów
    • Przegląd Wodzów jest teraz dostępny za pośrednictwem nowego przycisku w przeglądzie gracza
    • W ogłoszeniach przymierza do łamania linii można używać klawisza „Enter”
    • Przy powiększaniu mapy widoczny jest poziom posiadanych punktów zaopatrzenia
    • Powiadomienia czatu dotyczące wygasłych markerów na mapie będą wyszarzone
    • Zmniejszono liczbę pojawiających się Wież Goblinów, a zwiększono liczbę trzymanych przez nie Kul


    Zastrzeżenie: Wersje mobilne najprawdopodobniej nie zostaną zaktualizowane od razu, gdyż musimy poczekać, aż sklepy Google Play i iOS App Store je zatwierdzą.



    Prace w toku (wkrótce):

    • System Wojny i Pokoju
    • Lista przyjaciół
    • Usprawnienia czatu
    • Opcja zapraszania przyjaciół
    • i wiele innych...


    Mamy nadzieję, że nowe ulepszenia Wam się spodobają i nie ominiecie kolejnych zmian.

    Witajcie


    budynki w Arkheim odgrywają bardzo ważną role. Gdyby w przyszłości ilość budynków miała być powiększona, to jaki by Wam szczególnie się spodobał/uznalibyście, że jest potrzebny? A może macie propozycje, pomysły na zmianę funkcji obecnych?

    Poniżej znajduje sie przetłumaczony na szybko wpis. Tekt oryginalny dostępny jest w jęz angielskim, pod adresem: https://forum.arkheim.com/inde…e/37-dev-diary-war-peace/

    W środe, 21.10.2020 o godzinie 16:00 CEST na kanale Discord. odbędzie sie spotkanie z developerami gry (tylko w jez angielskim). Tematem rozmowy bedzie System Wosny i Pokoju. Zapraszamy do udziału.

    Jeśłi jednak ktoś nie będzie mół być albo nie czuje się na siłach w romzowe po angielsku, może zadac pytanie/napisac swoje uwagi ponizej. W poniedziałek wieczorem zebiorę wszytskie Wasze pytania z tego wątku i przekaze je do Centrali, a Twórcy Gry podczas spotkania odpowiedzą na nie.

    Jak Wam sie podoba ta zmiana? Co sądziecie o Systemie Wojny i Pokoju?

    117-banwarpeace-png




    We make War that we may ascend in peace

    - Misquoted Aristotle


    xF5Oahq.png


    Cele systemu wojny i pokoju:

    System wojny i pokoju ma na celu moderowanie gry w taki sposób, aby zachęcić Przymierza do stoczenia równych i interesujących walk z innymi Przymierzami. Wprowadzi do gry więcej opcji dyplomacji i określi jasne cele, zachęty i zasady do wojny między równie silnymi Przymierzami oraz pozwoli uniknąć niesprawiedliwych wojen i ciągłych najazdów na mniejsze Przymierza przez długi czas. W tym celu zostaną wprowadzone 3 statusy dyplomatyczne.

    Możliwe statusy dyplomatyczne

    Po uruchomieniu systemu możliwe będą następujące statusy dyplomatyczne między Przymierzami:

    • Neutralny: ten stan jest domyślny. Pozwala Przymierzom na wzajemne ataki (najazdy)
    • Wojna: wojna umiarkowana toczy się między dwoma lub więcej Przymierzami
    • NAP: Podczas NAP nie można rozpocząć ataków na wieże innych Przymierzy



    Zmiana statusu dyplomatycznego

    • Na początku gry wszystkie Przymierza są w stosunku do siebie neutralne.
    • Opcja zmiany statusu dyplomatycznego jest dostępna od Midiata (i2).
    • Status może zostać zmieniony przez przywódcę Przymierza
    • Zainicjowanie zmiany statusu zawsze uruchamia licznik czasu (przeważnie 12 godzin) przed zastosowaniem nowego statusu.


    Status: Neutralny

    Status neutralny to stan początkowy dla wszystkich przymierzy. W stanie neutralnym...

    • Inne wieże można napadać, ale nie można ich podbijać / niszczyć
    • Wieże można podbić / zniszczyć tylko w fazie budowy. To samo dotyczy portali w fazie darowizny.
    • Podczas nalotu na wieżę można ukraść tylko 50% kul przechowywanych w wieży.



    Status: pakt o nieagresji

    Pakt o nieagresji to status dyplomatyczny między dwoma Przymierzami, który zabrania ataków na siebie nawzajem.

    • Lider może poprosić o NAP do innego Przymierza. Przywódcy drugiego Przymierza mogą to zaakceptować lub odrzucić. W momencie zaakceptowania NAP rozpoczyna się 12-godzinny licznik czasu..
    • Gdy skończy się czas, NAP staje się aktywny i nie można już rozpoczynać ataków na inne Przymierze, z wyjątkiem (jak w przypadku statusu neutralnego) na Wieże lub portale w fazie budowy / darowizny.
    • Przymierze może mieć NAP z maksymalnie 3 innymi przymierzami
    • NAP można anulować. Anulowanie NAP natychmiast powiadamia drugie przymierze i inicjuje 12-godzinny licznik czasu. Po 12 godzinach stan zmienia się z powrotem na Neutralny.

    Status: wojna
    Wojnę można wypowiedzieć tylko wtedy, gdy status dyplomatyczny między odpowiednimi Przymierzami jest neutralny.

    • Każda wypowiedziana wojna może trwać do 5 dni.
    • Przymierze może wypowiedzieć wojnę tylko jednemu przymierzu na raz.
    • Kiedy przywódca wypowiada wojnę przymierzu, musi wybrać jeden z 2 możliwych celów:


    Opcja celu 1: Zwycięstwo rajdami na kule
    Wojna zostaje wygrana, jeśli Przymierze ukradnie określoną liczbę kul wroga. Wymagana liczba kul do złupienia to 25% liczby własnych kul (na początku wojny), ale nigdy nie mniej niż 1000 i nigdy więcej niż 50% całkowitej liczby kul wroga.


    Przykład 1: Przymierze A ma 20 000 kul, Przymierze B 40 000 kul.

    • Przymierze A musi zrabować 25% 20 000 Kul (= 5 000 Kul) od swojego wroga.
    • Przymierze B musi zrabować 25% z 40 000 kul (= 10 000) ze swojego wroga.

    Przykład 2 (wyjątki): Przymierze A ma 20 000 kul, Przymierze B ma 3 000 kul..

    • Przymierze A musi zebrać 25% z 20 000 Kul (= 5 000 → 1500, ponieważ nie może to być więcej niż 50% całkowitej liczby Kul w innym Przymierzu).
    • Przymierze B musi łupić 25% z 3K Kul (= 750 → 1K jako minimalna wartość).



    Opcja celu 2: Zwycięstwo przez podbój wieży
    Wojna zostaje wygrana, jeśli Przymierze podbije określoną liczbę wrogich Wież. Wymagana liczba Wież do podbicia to 15% liczby własnych Wież (na początku wojny), ale nigdy nie mniej niż 3 i nigdy więcej niż 50% całkowitej liczby Wież wroga.


    Przykład: Przymierze A ma 40 Wież, Przymierze B ma 15 Wież.

    • Przymierze A musi podbić 15% z 40 Wież (= 6)
    • Przymierze B musi podbić 15% z 15 Wież (= 2,25 → 3)
      (Uwaga: ta liczba będzie zawsze zaokrąglana w górę)

    Pierwsze przymierze, które pomyślnie osiągnie swój cel, wygrywa wojnę. Cele są oparte na bezwzględnej liczbie Kul / Wież zdobytych od wroga, a nie na różnicy między nimi.


    Po wypowiedzeniu wojny ......


    • Po wypowiedzeniu wojny i wybraniu celów rozpoczyna się 12-godzinny licznik czasu. Drugie Przymierze jest natychmiast powiadamiane o wypowiedzeniu wojny.
    • po upływie czasu status dyplomatyczny zmienia się na Wojna. Te dwa Przymierza mogą teraz podbijać swoje Wieże.
    • Przymierze ma możliwość porzucenia wojny poprzez poddanie się. W takim przypadku poddające się Przymierze natychmiast przegrywa. Poddanie się może nastąpić dopiero 72 godziny po rozpoczęciu wojny.


    Wojna kończy się, jeśli:

    • Jedno z Przymierzy osiąga swój cel i wygrywa..
    • Żadne z Przymierzy nie osiąga celu po 5 dniach. Wojna kończy się remisem..
    • Jedno z Przymierzy się poddaje. W takim przypadku drugie Przymierze wygrywa..
    • Jedno z Przymierzy wznosi się podczas wojny, co prowadzi do remisu.
    • Jedno z Przymierzy zostaje rozwiązana. W takim przypadku drugie Przymierze wygrywa.


    Specjalne zasady podczas wojny:

    • Obrażenia zadawane wieżom / portalom będą teraz podwojone (skrócenie o połowę czasu podboju)
    • Opcja Odwrót nie jest dostępna. Jednak podczas 12-godzinnego licznika czasu, który działa przed rozpoczęciem wojny, odwrót jest nadal możliwy. Jeśli Przymierze wycofuje się, zanim skończy się czas rozpoczęcia wojny, wojna zostaje anulowana.
    • Przymierze, które wypowiedziała wojnę innemu Przymierzu, nie może otrzymać nowych członków w okresie wojny. Ma to zapobiec wykorzystywaniu możliwości manipulowania potencjałem wojennym przez skoki pomiędzy Przymierzami.


    Po wojnie:

    Po zakończeniu wojny skrzynia wojenna trafia do obu przymierzy (patrz opis poniżej). Ponadto między 2 Przymierzami zostaje ustanowiony 7-dniowy okres Rozejmu. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, w której silniejsze Przymierze nieustannie wypowiada wojnę słabszemu Przymierzu, nie dając im szansy na odzyskanie sił. Ten okres rozejmu działa jak NAP: misje agresywne nie są możliwe, chyba że do wież / portali w fazie budowy / darowizny.

    • Przymierze, które wcześniej przegrało wojnę, ma możliwość odwetu na Przymierzu, które wygrało, przerwania okresu rozejmu i rozpoczęcia nowej wojny.
    • Przymierze, które wcześniej wygrało wojnę, nie ma tej opcji.


    MIsje rozpoczęte podczas wojny nie będą anulowane jeśli status dyplomatyczny ulegnie zmianie. Czyli jesli podczas wojny zostanie rozpocząta misja najazdu lub podboju, zostanie zakończona, nawet jeśli status dyplomatyczny zmieni się, gdy wojska są w drodze.



    Dołączanie do wojny

    Jeśli Przymierze A chce wypowiedzieć wojnę Przymierzu B, ale Przymierze B jest już w stanie wojny z Przymierzem C, wówczas Przymierze A może po prostu dołączyć do Przymierza B i walczyć razem przeciwko Przymierzu C.


    W takim przypadku toczone są dwie różne Wojny: A przeciwko C i B przeciwko C. Status między A i B pozostaje Neutralny.



    Minimalny potencjał wojenny wroga pozwalający na wypowiedzenie wojny

    Aby móc wypowiedzieć wojnę innemu Przymierzu, potencjał wojenny Przymierza (-y) wroga musi wynosić co najmniej 50% potencjału wojny ogłaszającego wojnę (własny potencjał wojenny oraz wszystkie Przymierza, które są już w stanie wojny z tym Przymierzem). Innymi słowy, nie jest możliwe przystąpienie do wojny, jeśli oznaczałoby to, że całkowity potencjał wojenny ogłaszającego się Przymierza przekracza 200% potencjału wojennego drugiej strony.




    Przykładowa sekwencja:


    Deklaracja wojenna 1: A wypowiada wojnę B.

    B ma więcej PW niż A, co skutkuje wyższym współczynnikiem PW dla A (i wyższą nagrodą na końcu)

    Vg4XylK.png?1





    Deklaracja wojenna2: C wypowiada wojnę A

    C decyduje się dołączyć do B i wypowiada wojnę A..

    Ponieważ A jest już w stanie wojny z B, C otrzyma niższy bonus do PW.

    1vYpNhJ.png





    Deklaracja woujenna 3: D wypowiada wojnę B

    Teraz D decyduje się wesprzeć A w wojnie z B i również wypowiada wojnę B.

    Ponieważ B jest już w stanie wojny z A, D otrzyma również niższy współczynnik PW.




    lhTZVTd.png


    Pamiętaj, że każde Przymierze może wypowiadać tylko jedną wojnę na raz. W powyższym scenariuszu, Przymierza A i B mogą podbijać wieże z 2 innych przymierzy. Przymierza C i D mogą podbijać tylko z jednego Przymierza. A Przymierze B nadal ma niewykorzystane miejsce na Wojnę i - teoretycznie - nadal może zainicjować wojnę z trzecim Przymierzem.



    Inne ograniczenia dotyczące wypowiedzenia wojny
    Ponadto wojny nie można wypowiedzieć, jeśli:

    • Przymierze przenosi sie nad inną wyspę
    • A Realm is retreating




    Skrzynia Wojenna

    Oprócz łupów, które Przymierze otrzymuje od swojego wroga podczas wojny, istnieje nagroda dla uczestników wojny. Łup Wojenny zawiera PD, Moc Arki i Energię Duszy, które są rozdzielane pomiędzy wszystkich członków Przymierza. Na zawartość Łupu Wojennego wpływa stosunek potencjału wojennego obu stron, a także wynik wojny.



    Obliczanie PD i energii dusz w Łupie Wojennym
    Wszystkie PD i Energia Duszy zdobyte podczas wojny (przez oba Przymierza) zostaną zsumowane.

    Pod koniec wojny ta pula zostanie rozdzielona pomiędzy obydwa przymierza. Sposób ich dystrybucji zależy od:

    • Relacje w potencjale wojennym między obiema stronami
    • Wynik wojny (zwycięstwo lub porażka)


    Obliczenie wygląda następująco:

    R = relacja PW między 2 Przymierzami (wyższyPW podzielony przez niższy PW)

    n = modyfikator wyniku wojny n może mieć trzy różne wartości:

    • n = 70 dla zwycięzkiego przymierza
    • n = 50 jeśli jest remis
    • n = 30 dla przegrywającego przymierza


    Ostateczny procent PD i energii duszy w Łupie Wojennym dla zwycięskiego Przymierza wynosi: [(R-1) x20] + n (%)



    Przykładowe obliczenia:

    Przymierze A ma 160K PW

    Przymierze B ma 100K PW

    Przymierze B wygrywa wojnę, więc dla zwycięskiego przymierza n = 70


    R = 160K/100K = 1,6

    [(1,6 - 1) x 20] + 70 (%) = 82%

    Po zakończeniu wojny zwycięskie Przymierze (B) otrzyma kolejne 82% wszystkich PD i energii dusz, które zostały wygenerowane podczas całej wojny między tymi 2 Przymierzami. Z drugiej strony przegrywające Przymierze (A) otrzyma pozostałe 18%

    Całkowita ilość PD i Energii Duszy dostarczona do każdego Przymierza zostanie podzielona przez 15 członków (nawet jeśli w Przymierzu nie ma 15 członków).



    Obliczanie mocy ARK (PD przymierza) w Łupie Wojennym

    Podczas wojny co 24 godziny pula mocy Arki wzrasta o 3% średniej mocy Arki obu przymierzy:

    0,03 x [(PD przymierze [A] + PD przymierze [B]) / 2].


    Następnie, pod koniec wojny, całkowita suma jest mnożona przez współczynnik Łupu Wojennego z powyższego przykładu (w naszym przykładzie było to 82% dla zwycięskiego Przymierza B).



    Przykładowe obliczenia:

    Ark Power in the Pot = 200.000.000 x 0,03 = 6.000.000

    6.000.000 x 0,82 = 4.920.000 moc Arki dla zwycięskiego przymierza



    Zasady podczas gry końcowej

    Podczas końcowej rozgrywki dochodzi do totalnej wojny. Wszystkie Przymierza będą w stanie wojny ze wszystkimi innymi Przymierzami (z tą różnicą, że żaden konkretny cel nie jest wyznaczony, ponieważ głównym celem wszystkich przymierzy będzie wieczne wniebowstąpienie). Inne statusy dyplomatyczne nie są możliwe.


    Ważna zmiana reguły dla portali

    Wraz z wprowadzeniem systemu Wojna i Pokój terytorium Portalu będzie musiało być połączone z Arką, aby mogło funkcjonować. Portal, który zostanie „odcięty” od głównego terytorium Przymierza (np. Ponieważ wróg podbił kilka wież położonych między portalem a arką), przestanie działać na czas odłączenia. Jednak nadal będzie możliwe stacjonowanie żołnierzy w odłączonych portalach (ale będą musieli chodzić).

    Na widoku mapy są punkty dostaw. Poznasz je po ikonach. Mają na sobie oznaczenie surowca (zboże, drewno, żelazo) albo rodzaj jednostek wojskowych (piechota, kawaleria i artyleria) . Wybierz jakiś na terenie swojego przymierza-nie może być zajęty przez Gobliny i kliknij na niego . Wybierz ikonę z okiem, po czym kliknij na którymś z przycisków do przekazania surowców. Na obrazku poniżej jest przykład 3 punktów dostaw na które można przekazać surowce.


    Witajcie,


    w trakcie oczekiwania na zbudowanie budynku czy też na powrót wojska, zapraszam do udziału w naszych luźnych rozmowach. Celem ich jest zebranie wiedzy, spostrzeżeń i innych informacji przydanych zarówno starym wyjadaczom, jak i początkującym graczom.


    Pierwsze 3 dni gry za nami. Na którą rasę padł Wasz wybór? Czy wybór rasy był przypadkowy czy świadomy? Czy gracie po raz pierwszy daną rasa czy może już wcześniej się z nią zetknęliście? Co Wams się w wybranej rasie podoba a co wg Was należałoby zmienić?


    Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami i wrażeniami z gry. Jestem ich niezwykle ciekawa!