ÇEŞİTLİ KAVRAMLAR VE BİLGİLER

  • Herkese merhaba,


    Oyunu anlamayı kolaylaştırmak adına, bazı içerikleri detaylandıracağım;


    Kasaba;


    * Goblin kampı:




    Kasabamızda sol alt bölümde yer alırlar (kaynak temin ettiğimiz yapıların en solundadırlar).


    Resmi, kampın yok edildiği ve sıradaki gelişi için süre sayıldığı bir andan aldım. Bu süre bittiğinde, orada bir kamp belirir ve süre sayacı yok olur.


    Onlarla savaşarak kaynak elde edersiniz. Bu alana bir sefer tıkladığınızda çıkan ekranda, saldırdığınızda elde edeceğiniz kaynak miktarlarını görebilirsiniz. Buna göre, saldırdığınızda vereceğiniz asker kayıplarına bu kar seviyesi değer mi diye değerlendirebilirsiniz. Yendikçe, gelecek sefere daha güçlenecektir, ancak getirisi de değişecektir.



    * Kaynak alanları:




    Kasabamızda alt kısımda bulunurlar ve bize kaynak sağlarlar. Gelişimde öncelik vermeye değebilecek bir alandır (stratejinize bağlı olarak), çünkü yapacağımız yatırımlarda ihtiyaç duyacağımız kaynağın ana sağlayıcısıdırlar ve asker üretirken de bu kaynakları kullanmaktayız. Bu alanda en sağda, henüz açılmamış olan kaynak alanlarımız da vardır, ancak bu alanları savaşarak açarız;



    Savaştığımız yapının resmi üstteki gibidir. Savaşıp her yendiğimizde, o kaynak alanını bize verir ve bir sağdakine taşınır yeni savaşçılar. Bu savaşçılar her sağ alana kaydıkça, yani biz onları her yenişimizde, gelecek sefere hızla güçlenirler. En soldaki goblin kampı yavaş güçlenirken, buradaki savaşçılar ise goblin kampına kıyasla çok daha hızla güçlenmektedirler. Bunun amacı, hemen tüm kaynak alanlarını açmamamız ve bu kısmı da strateji oyununun bir gereği olarak kullanıcının öncelik sıralamasına bırakmaktır. Bu yeni alanları açmak için daha fazla ordu gerekeceği için, önceliği orduya verip vermemeniz de buradaki stratejinizi etkileyecektir. Stratejiniz ne olursa olsun, buradaki her bir yeni kaynağın size kaynak olarak büyük katkı sunacağını unutmamanızı öneririm.



    * Zindan



    Zindan için bilinmesi gereken 3 temel detay vardır;


    1) Zindan dışındaki savaşlarınızda ölen askerlerin ruhları, zindan savaşçılarınızı oluşturur. Yani normal asker üreterek zindanda savaşamazsınız, savaşıp asker kaybetmeniz lazım ki zindanda savaşacak ruh ordunuz oluşabilsin :-) Yani bir anlamda bazen "daha fazla askerim ölse iyi olurdu, zindanda ihtiyacım var" derken bulabilirsiniz kendinizi :-)


    2) Zindandaki savaşlarınız için resimde gördüğünüz gibi bir tılsım sayacı vardır. Bu tılsım belirli bir süre döngüsü ile artar, bu da özetle "kaç savaş yapabilirim"inizi belirler. Örneğin resimdeki 3 rakamı, ard arda 3 sefer savaş yapabileceğimi gösteriyor. Ama tam da bu noktada, önemli bir durum doğuyor;


    Ard arda yapacağım bu 3 savaş (resimde 3 diye 3 dedim. Daha fazla da olabilirdi tılsım sayıma bağlı olarak), aynı güçteki rakibe karşı olacak. Bir süre sonra ise karşımıza (yendiğimiz için) daha güçlenerek gelecek. İşte tam da bu noktada, bazı oyuncularımız hazır düşük güçte iken ard arda saldırmayı seçebiliyor, bazı oyuncularımız ise daha güçlü olan geldiğinde kalan haklarını kullanmak için hakkını saklayabiliyor. Evet, sayaç zamnala doluyor zaten ama çok yavaş ilerliyor. İşte tam da bu sebeple bu tarz bir strateji ayrımı söz konusu olabiliyor olanı etkin kullanma amacıyla.


    3) Yendikçe, bize çeşitli ödüller çıkıyor. Bunlardan bazıları bize kahramanımızda kullanmak üzere eşya veriyor. Bu eşyalar da kahramanımızdaki askerlerimize savaşta avantajlar sunuyor. Bu sebeple zindan oldukça önemli diyebiliriz.



    Harita;



    * Antrenman alanı



    Bu alanda, sizinle aynı grupta olan 3 diğer oyuncu ile savaşırsınız. Savaş pratiği yapmanın yanı sıra, XP kazanmanızı da sağlar.



    * Barikatlar



    Resimde "Barricade" yazan noktalar. Bu kılavuzu hazırladığım sırada oyun henüz İngilizce, bu sebeple resimde Türkçe değil :-)


    Haritada ortaya çıkan goblin barikatlarıdırlar. Kasabanızda en sol alttaki goblin kampı gibidir bir anlamda, ama daha güçlüdür. Bu barikatlar da goblin kampı gibi kaynak ödülü verir. Ama temel bir farkı da vardır: Grubunuzun seviye atlaması için gereken puanı arttıranlardan biridir ve ne kadar çok barikat yıkılırsa, grubunuzun seviye atlaması da hız olarak o kadar desteklenecektir.


    * Kaynaklar



    Haritada grubunuzun sınırları içerisinde kalan kaynaklar vardır. Kimi asker, kimi ise odun vb kaynaklar verirler. İlk başta goblinler korur bu alanları (öyle bir durumda, resimdeki kaynağın etrafında bir daire görürürüz ve bir fark olduğu net görülür), goblini yenerek kaynağı kullanıma almış oluruz. 24 saatte bir kaynak sunarlar ve örneğin asker veriyorsa, grubunuzun her bir üyesine bu askeri gönderir. Bu sebeple oldukça önemlidirler. Hatta bu sebeple, her kulenin (sınırları kuleler genişletir ve bu sınırlarla da kaynakları kapsamaya çalışırız) sınırları içerisinde en az mutlaka bir kaynak olması ve hatta bu kaynağın mutlaka asker olması yönünde stratejiler uygulayan gruplarımız/oyuncularımız da mevcuttur.


    Resmi alırken özellikle sınır bölgesinden aldım. Resimde soldaki mavi çizgi, sınırımızı gösteriyor. Demek ki yakınına yeni bir kule vb inşa edilmemiş ve sınır genişletilmemiş. Bir kulenin son sınır alanında bulunuyor.



    * Kuleler:



    Kuleler grubumuz için oldukça önemlidir. Grubumuzun bir üst adaya geçiş zamanı geldiğinde, kulelerin hem ürettiği, hem de depoladığı küreler kullanılırlar (resimde altta yarım sığmış durumda olan mor küre ve yanında da bu kuledeki miktarını görebilirsiniz). Ayrıca grubumuzun sınırlarını genişleten de kulelerdir. Bir kule inşa edip sınırları genişlettiğimizde, onun yeni açtığı sınırlara da başka bir kule inşa ederek sınırlarımızı daha da öteye taşıyabiliriz. Tamamen boşluksuz bir sınır hayal etmiyorsak, sonrasında önceki kuleyi yıkarak, kesik kesik ama haritaya daha da yayılmış ve daha fazla kaynağı ele geçirmiş bir strateji kurabiliriz. Tercihimize bağlıdır bu durum. Kaynaklar, kulelerin sınırları içerisindelerse bizlere katkı sağlarlar, sınır dışında kalırlarsa kullanım dışı hale gelirler.


    İnşa edilirken olan görünümleri ise aşağıdaki gibidir;




    Bir kule yıkılıyorsa (yani inşa eden kişi vazgeçtiyse ve kuleyi yok etmek istiyorsa), aynı görünüm olur ama altındaki süre sayacının solunda bulunan ufak simgenin detayları ve sayacın rengi farklılık gösterir;




    * Kumandanlar



    Savaşta kullandığımız komutanlarımızdır. Çeşitli türlerde askerler için alanları vardır ve bu alanlar askerlerimizi yerleştiririz. Kimi binicileri ağırlıklı tutarken, kimi piyade türündeki askerlerimizi ağırlıklı barındırır, kiminde ise menzilli askerler için imkan vardır. Oyunda seviye atladıkça, daha fazla kumandanımız olur ve çeşitlilik imkanımız doğar. Bir savaşa aynı anda birden fazla kumandan seçmek de mümkündür (antrenman alanı haricinde).




    Temel bazı içerikleri kısmen yüzeysel ama strateji geliştirilebilecek kadar da detaya girerek anlatmaya çalıştım. Sorularınız olursa sormakta tereddüt etmeyin lütfen. Bol keyifli oyunlar dilerim ;-)

  • Öncelikle teşekkürler başlangıç için çok yardımcı olabilecek bir rehber. Benim sormak istediğim bir soru var. Goblin kulelerini yağmaladığımız zaman saldır seçeneği çıkıyor karşımıza o saldırıyı yaparsak tam olarak neler oluyor ?

    Cevaplarsan sevinirim <3 (Deneyecek cesareti bulamadım kendimde sonuçta klandayız :) )

  • Öncelikle teşekkürler başlangıç için çok yardımcı olabilecek bir rehber. Benim sormak istediğim bir soru var. Goblin kulelerini yağmaladığımız zaman saldır seçeneği çıkıyor karşımıza o saldırıyı yaparsak tam olarak neler oluyor ?

    Cevaplarsan sevinirim <3 (Deneyecek cesareti bulamadım kendimde sonuçta klandayız :) )

    Merhaba,


    Elbette cevaplarım, keyifle :-) Ama öncesinde mahçup olmamak için soruyu tam anlamak istiyorum, cümle biraz arada bıraktı beni. Kastettiğiniz, goblin kulesine saldırmadan, tıkladığınızda çıkan "saldır" simgesi mi, yoksa yağma bittikten sonra başka bir ekranı mı kastediyorsunuz acaba? Detay verirseniz çok sevinirim, şimdiden teşekkürler :-)

  • Merhaba,


    Elbette cevaplarım, keyifle :-) Ama öncesinde mahçup olmamak için soruyu tam anlamak istiyorum, cümle biraz arada bıraktı beni. Kastettiğiniz, goblin kulesine saldırmadan, tıkladığınızda çıkan "saldır" simgesi mi, yoksa yağma bittikten sonra başka bir ekranı mı kastediyorsunuz acaba? Detay verirseniz çok sevinirim, şimdiden teşekkürler :-)

    Aynen yağmalama sırasında olan saldır seçeneği. Zaten yağmalama bitince seferden geri dönüyoruz ve saldırma gibi bir seçeneğimiz kalmıyor sadece yağma sırasında yapabiliyoruz. :)

  • Benim de sormak istediğim bir konu var. Diğer dünyaya girince ne gibi değişiklikler oluyor ? Eski dünyadaki yaptığımız her şey gidiyor mu yoksa bizimle beraber diğer dünyaya mı geliyor ? Diğer dünyaya geçmemizdeki ana etken nedir ?

  • Aynen yağmalama sırasında olan saldır seçeneği. Zaten yağmalama bitince seferden geri dönüyoruz ve saldırma gibi bir seçeneğimiz kalmıyor sadece yağma sırasında yapabiliyoruz. :)

    Cevabınız için teşekkürler :-) Ben de önceki soruda, bu mesajınızın sonunda belirttiğiniz soru işaretinde kalmıştım :-)


    Kuleye saldırdığınız zaman, yendiğinizde, 4 saatlik yağmalama süreci başlar. O sırada yeni bir saldırı gibi bir durum yoktur, zaten ele geçirmiş durumdasınız ve 4 saatlik süre dolduğunda yok olacak, ay kürenizi elde etmiş olacaksınız ve ordunuz da dönecek.


    Mesajınızdaki soru tam da bu noktada aslında (yanlış anlamıyorsam). O sırada şu ana kadar saldırı gibi bir faaliyette bulunmadım, bu sebeple ezbere cevap verip mahçup olmayayım size karşı, görmem lazım, ancak o anda aktif olan tuş muhtemelen yağmalama sırasında saldırı alırsanız ayküre elde etme süreciniz bozulacağı için o sırada oradaki orduyu güçlendirmek adına destek ordusu yollamaktır diye düşünmekteyim. İlk fırsatta kontrol edeceğim, şansınıza şu anda bir kulede değil kimse, göremedim :-)

  • Benim de sormak istediğim bir konu var. Diğer dünyaya girince ne gibi değişiklikler oluyor ? Eski dünyadaki yaptığımız her şey gidiyor mu yoksa bizimle beraber diğer dünyaya mı geliyor ? Diğer dünyaya geçmemizdeki ana etken nedir ?

    Merhaba,


    Elbette sorun :-)


    Sorunuzun özellikle son kısmı derin ve uzun :-) Ama ana detaylarıyla hemen anlatayım elbette;


    Diğer bir adaya gittiğinizde, kasabanıza dair tüm süreçlerle aktarılırsınız, hiçbir şey kaybetmezsiniz kasabanıza dair. Daha somutlaştırmak adına örneklendireyim; binalarınız, ordunuz, savaş lordunuz vb hepsi aynı şekilde devam eder. Peki ne değişir? Diğer adaya taşındığımız için, adadakiler geride kalır. Yani? Gene örneklendireyim hemen; haritadaki her şey. haritada ele geçirdiğiniz kaynaklar ve kuleler. Çünkü artık yeni bir adadasınız, karşınızda yeni bir harita var, tekrar ve yeni stratejilerle yayılmanız gerek. Bu bir sorun mu peki? Kesinlikle değil. Çünkü yeni adadaki kaynaklar eski adadakinden daha iyi ve kuleleri de etrafınıza denk gelen diğer diyarlara vb göre tekrar yeni stratejinizle inşa etmeniz en mantıklısı her durumda. Bir an için tüm kulelerimizle taşındığımızı hayal edersek, orada belki sağ tarafımıza güçlü bir diyar gelecek ve "keşke sola gitseydik kulelerle" diyecektiniz. Aynı zamanda yeni haritanın kaynaklarına göre uzağa düşebilecekti taşınan kuleleriniz ve can sıkıcı olup size zaman kaybettirecekti. İşte tam da bu sebeplerle, yeni kaynaklara ve düşmanlara göre yeni stratejilerle sıfırdan kule yapmanız en kolay yol aslında.


    Taşınma sırasında ay küreleriniz de sıfırlanır ve yeni adada yeniden toplarsınız.


    Peki diğer adaya niye geçelim ki? Hemen buna da cevap gelsin o halde;


    Her adada, adadaki kaynaklar ve dolayısıyla size getirisi artar. Eski adada kalırsanız, bu avantajı kaybedersiniz. Buna ek olarak, yeni adada kişi başı birer kule daha fazla inşa edebilirsiniz (hangi adada ne kadar kule inşa edebileceğinizi, sağdaki kule inşası yan pencerenizde görebilirsiniz. Hangi adada o kule boşluğunun kilidinin açılacağı ayrı ayrı belirtilmekte). Daha fazla kule ne anlama gelir? Daha fazla kaynak ele geçirme anlamına gelir. Tam da bu sebeple, üst adadakiler sizden daha iyi gelişirler doğru stratejilerle ilerlerlerse.


    Yeni ada açılınca binalar için olan üst seviyeniz de artar, ama buna üstte değinmedim, çünkü eski adada da olsanız bu limit artar, yeni adaya taşınmanıza gerek yok bunun için. Yeni adanın açılmış olması yeterli bunun için.


    Aklınıza takılan başka bir detay varsa lütfen sorun, tereddüt etmeyin :-)

  • Tekrardan bir şey sormak istiyorum acaba geçitler tam olarak ne işe yarıyor bize kısa yol mu sağlıyorlar? Nasıl kullanmamızı önerirsin.

    Öncelikle diğer sorunuza cevap vereceğim müsaadenizle;


    Dediğiniz duruma oyunda denk geldim ve kontrol ettim. Önceki mesajımda verdiğim bilgi doğru. Goblin kulesi yağmalanırken görünmeye devam eden saldırma tuşu, o sırada oradaki askerler başka diyar tarafından saldırı uğrarsa diye oraya destek göndermek için. Bilginize.


    Yeni sorunuza dair;


    Geçidi en kolay şu şekilde açıklarım; ordunuzu merkezden bir yere ulaştırmak kolay değil, zaman gerektiriyor bildiğiniz gibi. Bir kuleye de gönderebilirsiniz askerleriniz, orada bekletebilirsiniz, ama bu sefer de acil bir durumda o kuleye gitmeniz zaman alacak. Geçit tam da bu noktada devreye giriyor farklı olarak. Örneğin bir yere geçit koydu lideriniz ve gereken kaynaklarla etkinleştirdiniz orayı. Artık kullanıma hazır. Kasabanızda askeriniz var ve acele göndermeniz gerekiyor bir yere. Geçit de o tarafa yakın bir yere kurulmuş. Anında geçide ışınlayabilirsiniz askerlerinizi ve oradan da istediğiniz yere gönderebilirsiniz. Ayrıca, geçitte beklediği süreçte, kasabanızdaymış gibi goblin kamplarına vb saldırabilirsiniz o ordunuzla, asker aktarımı da yapabilirsiniz geçitteki askerinize. Yani kasabanızda gibidir bir nevi. Ayrıca kule gibi, belli bir alana da hükmeder (haritada alanınızı genişletir). Ana dezavantajı ise, kasabanızda saldırı almazsınız, ama geçitte (kuledeki gibi) saldırı alabilirsiniz.

  • Merhaba;


    Öncelikle bilgiler için teşekkür ederim.


    Soruma gelecek olursak; (klandaki arkadaşlar ile arada kaldı, cevabı birinci ağızdan duymak daha etkili olacaktır diye düşünüyoruz)

    Ana ark'a yakın kulelerimiz var fakat bu kuleleri yıkmak istiyoruz ama kulelerde kürelerimiz var. Kuleleri yıkıma aldığımızda kürelerimiz ekranın ortasındaki sayaçtan düşüyor. Bu şekilde oluncada küre kaybı yaşamamak için işlevsiz olan kuleyi yıkamıyoruz. (yanlış bilmiyorsam küre olan kule yıkılsada sayaçtan düşen küre sayısı kule tamamen yıkıldığında ark'taki farklı bir kuleye geçiş yapıyor)


    Bu konuda resmi ağızdan bir açıklama yapmanız ümkünmü?

    Teşekkür ederim.

  • Merhaba, elbette, keyifle :-) Hemen netleştirelim durumu;


    Belirttiğiniz durumu sadece ay küresi olarak ele almamak ve daha kapsamı cevaplamak adına, bir kule yıkılınca (süre sayacı sona erince) olacak işlemlerin tamamını sayalım:


    • Kulede depolanan ay küreleri, en yakınındaki kuleye otomatik olarak taşınır (bu tam da sizin konunuzdaki durum :-)). Yakınındaki kulenin kapasitesinde boş yer yoksa peki? O durumda bir sonrakine aktarılır. Peki hiçbirinde kapasite yoksa? O durumda, ark'ınıza yakın olan bir kuleye aktarılır. Kapasitesi olmasa dahi, ona eklenir. Kapasitesinin üstüne çıktığı için, ay küresi miktarı kırmızı olarak görünür, ek üretim yapamaz bu sebeple, ama gelen ay kürelerini muhafaza eder
    • Kulenin kapsadığı alanı kaybedersiniz
    • Kuleyi yıkan kişinin yeni kule inşaatı başlatabilme hakkı doğar (loncadan çıktıysa, o ayrı konu, zaten bu hakkı hemen geri gelmiş olur)
    • O kuleye bağlı kaynaklar da kaybedilmiş olur
    • Bu kulede yer alan tüm savaş lordları Ark'a ışınlanır. Kuleden dönüyor olsalar dahi, artık geldikleri bir yer olmadığı için ışınlanma yaşanır
    • Kulenin gelişmesi için kullanıcıların bağışladıkları kaynaklar da gitmiş olur, geri ödenmez


    Umarım soru işaretlerinizi kaldırabilmişimdir :-) Ek sorunuz varsa, netleşmeyen bir kısım kaldıysa mutlaka sorun lütfen.